برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد
سرخط خبرها

بررسی شرایط پدیده در انتهای لیگ بیستم| لب مرز امتیاز ۴۰

  • کد خبر: ۷۵۷۹۴
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
بررسی شرایط پدیده در انتهای لیگ بیستم| لب مرز امتیاز ۴۰
لیگ‌ برتر فوتبال کشور به ایستگاه پایانی رسید و نماینده مشهد روز جمعه به نبرد فولاد می‌رود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ این آخرین تیر ترکش است؛ تیری که اگر برای پدیده به هدف بنشیند، تیم جوان و بی‌ادعای سیدمهدی رحمتی به چهلمین امتیاز فصل می‌رسد و این بهترین عملکرد این تیم مشهدی در تمام حیات لیگ‌برتری‌اش به‌غیر از ۲ فصل حضور یحیی گل‌محمدی است. اما اگر تیر فولاد به هدف بنشیند، شاگردان جواد نکونام شانس کسب سهمیه آسیایی را خواهند داشت؛ شانسی که البته به بازی رقبای مستقیم در هفته سی‌ام لیگ‌برتر بستگی دارد.

 

گل‌گهر سیرجان، فولاد و تراکتور ۳ تیمی هستند که برای رسیدن به جایگاه چهارم و کسب سهمیه می‌جنگند، اما فصل برای پدیده، نماینده مشهد، دیگر تمام شده است و این بازی فقط انگیزه رسیدن به چهلمین امتیاز فصل را در بازیکنان و کادر فنی پدیده زنده نگه می‌دارد. پدیده برای اینکه به چهلمین امتیاز شیرین فصل سخت و بی‌ادعایش برسد، باید چه موانعی را از سر راه بردارد؟


نبرد علیه آمار

پدیده در بازی رفت مقابل فولاد درحالی با ۲ گل مغلوب شد که شاگردان رحمتی نمایش خوبی مقابل حریف خوزستانی داشتند، اما گل‌های زودهنگام شاگردان نکونام در دقایق ۱۵ و ۲۵ از سوی نیک نفس و انصاری برای کسب ۳ امتیاز اهوازی‌ها کافی بود. نماینده مشهد تاکنون ۱۶ بار مقابل فولاد به میدان رفته که از قضا ۹ بازی را به حریف واگذار کرده و ۵ بار هم مقابل تیم خوزستانی به تساوی رسیده است. نه علیرضا مرزبان، نه محمدرضا مهاجری، نه مجتبی سرآسیایی و نه سیدمهدی رحمتی تاکنون موفق به شکست فولاد نشدند و فقط یحیی گل محمدی بوده که در قامت سرمربی پدیده توانسته است با این تیم ۲ بار، یک بار در جام حذفی و یک بار در لیگ، به برتری برسد.

 

بهترین پیروزی پدیده مقابل فولاد به برد ۲ بر ۰ با یحیی گل محمدی در لیگ برتر برمی گردد و شیرین‌ترین پیروزی اهوازی‌ها به فصل اول حضور پدیده با مرزبان در لیگ برتر برمی گردد که توانستند در ورزشگاه غدیر اهواز تیم مشهد را با ۴ گل نقره داغ کنند. حالا پدیده باید مقابل تمام این آمار ضعیف بایستد تا به عدد ۴۰ برسد.


تفکر نتیجه گرای نکونام

شاگردان سیدمهدی رحمتی در دیدار رفت مقابل فولاد بازی مالکانه‌ای را به نمایش گذاشتند و با وجود دریافت ۲ گل زودهنگام در طول ۹۰ دقیقه توپ و میدان را در اختیار داشتند. اتفاقی که در پایان بازی با واکنش جواد نکونام، سرمربی فولاد، همراه شد و او در مواجهه با سؤال خبرنگاران دراین باره گفت: مالکیت شهرخودرو بر توپ مهم نیست. نکونام آن موقع معتقد بود با دادن توپ و میدان به پدیده تلاش کردند فضا را از این تیم بگیرند و مالکیت توپ به تنهایی ضامن موفقیت نیست.

 

تفکر نتیجه گرای نکونام در فولاد جواب داده و او بار‌ها توانسته است تیمش را با تاکتیک «بازی زشت، برد زیبا» به کسب ۳ امتیاز میادین بزرگ برساند. در مقابل پدیده در طول این فصل هربار پا به میدان گذاشته یا خیلی خوب بوده است یا خیلی بد! گویی تیم رحمتی یا در بهترین فرم خود است یا در بدترین فرم! مردان مشهد برای رسیدن به چهلمین امتیاز فصل به روز خوبشان نیاز دارند و بس.


پایان هت تریک ناکامی

پدیده در ۳ دیدار آخرش مقابل فولاد ۳ شکست متحمل شده است؛ اتفاقی که انگیزه‌های تیم رحمتی را برای پایان دادن به این ناکامی مقابل تیم شهر اهواز بیشتر می‌کند. از طرفی تیم پدیده حالا ۳ بازی پیاپی است که در لیگ برتر شکست می‌خورد و برای پایان دادن به این وضعیت به میدان می‌رود. نساجی مازندران، سپاهان اصفهان و مس رفسنجان ۳ تیمی بودند که در این ۳ هفته پدیده را با باخت بدرقه کردند. پدیده در ۱۱ بازی اخیر خود ۳ تساوی پیاپی، ۳ برد و ۳ باخت را کسب کرده و این روال نشان دهنده آن است که حالا دیگر نوبت پایان باخت‌های پیاپی این تیم است.


فصلی که باید خوب تمام شود

پدیده در این فصل نمایش نسبتا خوبی داشته است. پدیده ۱۰ برد در این فصل به دست آورده و با ۷ تساوی و ۱۲ شکست در طول فصل تا به اینجا ۳۷ امتیاز به دست آورده است. نماینده مشهد ۲۷ گل زده و ۳۱ گل خورده در کارنامه دارد و تفاضل گل منهای ۴ دارد. پدیده در صورت پیروزی در بازی امشب ۴۰ امتیازی می‌شود و می‌تواند جایگاه هشتمی اش را تثبیت کند. اگر شاگردان رحمتی ببازند، ممکن است در صورت کسب نتایج خوب تیم‌های هم پله در جدول تا جایگاه یازدهم پایین بیاید. تساوی هم احتمالات زیادی برای پایین آمدن پدیده در جدول را رقم می‌زند، البته در این حالت پدیده از دهم پایین‌تر نمی‌آید. آنچه مسلم است نماینده مشهد فصلی پرتلاطم را سپری کرده و آنچه برای رحمتی و تیمش و صدالبته هواداران فوتبال مشهد مهم است، این است که بتوانند پایان خوبی بر فصل داشته باشند. پایانی برای یک شروع بهتر در فصل آینده نزدیک!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->